Tavoite |
Opiskelija osaa - soveltaa omaksumiaan inklusiivisen kasvatuksen tietoja ja taitoja erilaisissa koulutusympäristössä tutkimukseen, koulutukseen, hallintoon, suunnitteluun tai projektityöskentelyyn liittyvissä tehtävissä - suunnitella työnsä koulutusorganisaation toimintakulttuurin ja tehtävien pohjalta ja sen kehittämistoiminnan keskeiset linjaukset huomioiden - toimia koulutusorganisaatiossa aktiivisesti ja rakentavasti sekä neuvotella työtehtävistä ja niiden ehdoista - dokumentoida ja arvioida harjoittelukokemuksia oman ammatillisen kasvun kehittämisen näkökulmasta ja omien uravalintojen mahdollistajana sekä osaa asettaa omat ammatillisen kehittymisen jatkotavoitteensa - osaa analysoida tapauksena olevan koulutusympäristön kehittymistarpeita ja omaa ammatillista kehittymistään tapaustutkimuksen tutkimusstrategiaa soveltaen |
Oheiskirjallisuus |
Menetelmäkirjallisuutta: Eriksson, P. & Koistinen, K. (2005). Monenlainen tapaustutkimus. Kuluttajatutkimuskeskus. Julkaisuja 4:2005. Helsinki. Saatavilla www-muodossa: https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/152279/Monenlainen_tapaustutkimus.pdf?sequence=1. Saarela-Kinnunen, M. & Eskola, J. (2001). Tapaus ja tutkimus = tapaustutkimus? Teoksessa J. Aaltola & R. Valli (toim.) Ikkunoita tutkimusmetodeihin I. Metodin valinta ja aineistonkeruu: virikkeitä aloittelevalle tutkijalle. Jyväskylä: PS-kustannus, 158–169. Yin, R. K., (cop. 2014). Case study research: Design and methods (5th ed.). Los Angeles: SAGE.
Väitöskirjoja: Haataja, A. K. (2014). "Siinä pitäs pomottaa itteään..." : Tapaustutkimus vastuuseen kasvamisesta alkuopetusluokassa. Rovaniemi: Lapin yliopisto. Kovalainen, M. (2013). The social construction of learning and teaching in a classroom community of inquiry. Oulu: University of Oulu. Liusvaara, L. (2014). Kun vaan rehtori on korvat auki: Koulun kehittämisellä pedagogista hyvinvointia. Turku: Turun yliopisto.
Kansainvälisiä artikkeleita: Dündar, S. (2014). Reasons for choosing the teaching profession and beliefs about teaching: A study with elementary school teacher candidates. College Student Journal, 48(3), 445–460. D'souza, L. A. (2012). Assessing student learning through guided inquiry: A case study of a beginning teacher. Journal of Education, 192(2), 79–87.
|